top of page
תמונת הסופר/תהורים למען האקלים

ניוזלטר ראשון יצא לדרך בתחילת נובמבר - מוזמנות.ים לקרוא

מעולה שהצטרפת.ן למטרה הכי חשובה שיש: לדאוג לעתיד הדור הבא


מי אנחנו? תנועת "הורים למען האקלים" מורכבת מאמהות ואבות, דודים ודודות, סבתות וסבים. כולנו מודאגים מהעתיד ומה הוא צופן בחובו עבור הדור הבא: הילדים והנכדים של כולנו. המטרה המשותפת שלנו היא לעצור את החמרת משבר האקלים ולמנוע ככל שניתן את השלכותיו. אנו פועלים להגביר את הנוכחות של הקול הציבורי ולהשפיע ככל שניתן על מקבלי ההחלטות לכונן מדיניות אקלימית וסביבתית אחראית, למעננו ולמען הדורות הבאים. בנוסף, יש לנו קבוצות מקומיות, שבמסגרתן ניתן להשתלב בעשיה קהילתית ואזורית. קבוצות נפתחו בתל-אביב, ירושלים, חיפה, מודיעין, קדימה-צורן, נס-ציונה, כפר נטר חדרה וקרית טבעון. אם ברצונכן.ם לפתוח קבוצה אזורית, מוזמנות.ים לפנות אלינו דרך דף הפייסבוק שלנו.


 

שמחים לשתף במספר פעולות שלנו לאחרונה


הסטת השקעות


אנו שותפים למהלך של מספר ארגוני סביבה בנושא הסטת השקעות. למה הכוונה? בכל העולם ארגונים גדולים - כמו אוניברסיטת קיימברידג', הבנק האירופי להשקעות, ועוד - הודיעו שיפסיקו להשקיע כסף בדלקים פוסיליים (נפט, גז טבעי ופחם), שהינם מקור מרכזי לפליטת גזי חממה.

גם בארץ ברצוננו לאפשר לציבור הרחב להשקיע את כספו בפנסיות נקיות, כדי שכספי הפנסיה שלנו לא יממנו את הרס העתיד של ילדינו.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר פוסיל פרי, וניידע גם באתר ובפייסבוק, כאשר נצטרף לקמפיין.


** עדכון - 8 בנובמבר: הבורסה השיקה מדד ירוק חדש, ״ת״א-125 לאקלים נקי מדלקים פוסיליים!!״ מידע נוסף כאן.

השלב המתוכנן הבא - פנסיות נקיות ( :



 

תכנית לאומית לאנרגיה מתחדשת

ב-14/10 ארגנו וובינר NZO, אין זו אגדה להעביר כמעט את כל ייצור האנרגיה בישראל לאנרגיות מתחדשות, אבל משרד האנרגיה מעדיף להמשיך להרוס את הטבע לטובת חיפוש גז ונפט! אפשר לשמוע את השיחה כאן.





 

איך לדבר עם ילדינו על משבר האקלים? כתשובה לשאלה, "מה לומר לילדים בקשר למשבר האקלים?" ארגנו וובינר ב8/10 שבו אירחנו את ד"ר יפעת כהן, פסיכיאטרית ופסיכותרפיסטית, ואת חגית גפן וד"ר יעל ברקי מ"הרשת הירוקה". הן הדגישו כי תקשורת על משבר האקלים היא תהליך -- תהליך שמתחיל בחשיפת ילדים צעירים לחוויות חיוביות בטבע ובטיפוח סקרנות, תהייה ואהבה לעולם הטבע. תהליך שנמשך על ידי חינוך לאחריות אישית על ידי דוגמא, ועל ידי היותנו נוכחות פעילה, תומכת וחומלת בחיי ילדינו – ועוד. מוזמנות.ים לצפות כאן או לקרוא את הפוסט בבלוג שלנו ב"הארץ" על הוובינר ובאותו נושא, גל לנדסמן, חברה בתנועה, פירסמה כתבה בבלוג שלנו, במדור משפחה בהארץ: "לא אוכל לשקר לבני לנצח. כשהמציאות תטפח על פנינו, הוא יבין" לקריאת הפוסט


 


הצטרפנו למחאות הנוער העולמי


יחד עם הורים מברזיל, אוסטרליה, ניגריה, הודו, גרמניה, אנגליה ועשרות ארצות נוספות, הצטרפנו לנוער למען האקלים ביום העולמי של האקלים.

יחד עם הנוער, קראנו לממשלה לטפל במשבר האקלים ולכלול חינוך לאקלים בתכניות הלימודים בבתי הספר. הפגנו נוכחות בירושלים, תל אביב, זכרון, חיפה, טבעון, בית שמש, קרית אונו, כרמיאל, גבעתיים ואילת ב22/9.

לוידיאו מעורר השראה של ילדים ונוער מכל העולם לחצו כאן. לראות אותנו במחאה בירושלים, לחצו כאן.






 

השתתפנו בפאנל בינלאומי מרגש


לוטן רז, שפוסט שלו בפייסבוק הוליד את התנועה, הצטרף לעוד 4 הורים מרחבי העולם שסיפרו למה התחילו להיות פעילים בענייני אקלים ב24/9. כולם דיברו בצורה מרגשת. חימם את הלב לדעת שאנו לא לבד – שיש 130 קבוצות הורים ב27 ארצות שפועלות לאותה מטרה ולראות ולשמוע נציגים מקבוצות אלה מדברים. גם אתם יכולים לקבל השראה בהקלטה כאן.







 


השתתפנו ב"פופ אפ קיימות" תל-אביב  חודש ספטמבר היה גדוש באירועים! יום לפני הפאנל הבינלאומי, ב23/9, השתתפנו באירוע פופ אפ קיימות של עריית תל אביב – בערב "הורות, אקטיביזם ומה שביניהם." האירוע היה אמור להיות בהנגר בנמל, אבל בגלל הקורונה, עבר לזום. ארגנו שם כמה וכמה סדנאות: "חור בספינה" - שעת סיפור לילדים עם הסופרת עדי זליכוב-רלוי "מתנות מהרחוב" ביוזמת ספסל נתינה "איך מצילים עצים בעיר?"  סדנת הגשת עררים על רישיונות כריתת עצים, עם טניה דדון-צור "משבר האקלים במזרח התיכון - רקע ומשמעויות" - הרצאתו של השגריר גדעון בכר, שליח מיוחד של ישראל לשינויי אקלים וקיימות במשרד החוץ מזון למחשבה – קיימות בצלחת המשפחתית ופאנל בן דורי על אקטיביזם עם נוער, הורים וגם סבתא.ניתן לצפות בהקלטה כאן.



 

פיתרונות  אנו דואגים להנגיש פתרונות לאתגרים יום-יומיים כמו איזה מתנות מקיימות אפשר לתת? איך אפשר לטייל בטבע בלי חד פעמי? ועוד פה תוכלו לקרוא טור של לוטן רז במדור משפחה של הארץ על איך הכל התחיל העלינו קמפיין מיילים לפוליטיקאים בדרישה שיסייעו לרשויות המקומיות לאסור הבאת פלסטיק לשמורות טבע.  באתר שלנו, תוכלו למצא מכתב פתוח לממשלה: "הורים קוראים לתוכנית כלכלית-אקלימית דחופה למען עתיד הילדים." תוכלו גם לקרוא תשובות שקיבלנו מח"כ מיקי חיימוביץ', יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ומהשר עמיר פרץ.  בקרו באתר שלנו. בנוסף לצוותי אסטרטגיה, תוכן, סושיאל מדיה, בלוגים וניוזלטר, מערכות מידע, אנרגיה ירוקה, וחוגי בית יש לנו מספר צוותי פעולה חדשים:

  • צוות קשרי ממשל - החל בעבודה ובאפיון פעולות מול הממשל.

  • צוות פאנלים סולארים - שמטרתו לקדם התקנת מערכות סולאריות על גגות.

  • צוות חינוך – ארגון והפקת אירועים על משבר האקלים בבתי הספר.

כאן אפשר לראות את כל הצוותים ומי אחראי עליהם. להצטרפות לתנועה רוצים להיות מעודכנים באירועים נוספים שלנו? הצטרפו לקבוצת הווצאפ השקטה שלנו

56 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page